ساخت افکت زمستان و انجماد در فتوشاپ

چیزی که خلق خواهید کرد

در این مقاله ی آموزشی که از سریال تلویزیونی Game Of Thrones الهام گرفته شده ، یاد خواهید گرفت که چطور عکس های خود را به تصاویر زمستانی تبدیل کنید. من سعی خواهم کرد که همه چیز را با جزئیات توضیح دهم تا همه بتوانند این آموزش را انجام دهند ، حتی آنهایی که برای اولین بار فتوشاپ را باز کرده اند.

افکت نشان داده شده در بالا یکی از افکت هایی است که من در این آموزش به شما یاد خواهم داد که چطور این تکنیک را در فتوشاپ انجام دهید.

چیزی که احتیاج خواهید داشت

برای خلق اثر بالا ، شما به عکس زیر نیاز دارید. می توانید از لینک زیر آنرا دانلود کنید:

لینک دانلود

خوب ، بیایید شروع کنیم

ابتدا عکسی را که دانلود کرده اید را در فتوشاپ باز کنید. برای این منظور ، به منوی File رفته و روی گزینه ی Open کلیک کنید. حال عکس مورد نظر را انتخاب و روی Open کلیک کنید. قبل از اینکه شروع کنیم ، فقط باید چند تا مورد را چک کنیم:

۱- عکسی که استفاده می کنید باید خصوصیات زیر را داشته باشد:
مقدار Color Mode روی RGB و مقدار Channel روی ۸ Bits تنظیم شده باشد ، برای چک کردن این موضوع ، به منوی Image رفته و روی Mode کلیک کنید.

۲- برای نتیجه ی بهتر ، سایز عکس شما باید بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ پیکسل باشد. برای چک کردن این مورد هم به منوی Image رفته و روی Image Size کلیک کنید.

۳- عکس شما باید در پنل لایه ها بصورت Background باشد. اگر چنین نبود به منوی Layer رفته ، گزینه ی New را انتخاب و روی Background from Layer کلیک کنید.

نحوه ی انتخاب یک آبجکت و موضوع در عکس

قدم اول

در این بخش قصد داریم تا انتخاب یک آبجکت را انجام دهیم و این آبجکت را در لایه ای جداگانه کپی کنیم. ابزار Magic Wand را انتخاب کنید (کلید میانبر W) و مقدار Tolerance را روی ۳۲ تنظیم کرده و یکبار روی پس زمینه ی سفید کلیک کنید تا این ناحیه انتخاب شود. سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+I را بفشارید تا ناحیه انتخاب ما برعکس شود و آبجکت مورد نظر ما ، که این خانوم هست در حالت انتخاب قرار گیرد.

قدم دوم

حالا به منوی Select رفته ، گزینه ی Modify را انتخاب و روی Smooth کلیک کنید و Sample Radius را با ۵ پیکسل تنظیم نمائید. دوباره به منوی Select مراجعه کرده ، گزینه ی Modify را انتخاب و روی Contract کلیک کنید و Contract By را با ۳ پیکسل تنظیم کنید. در نهایت باز هم به منوی Select بروید و گزینه ی Modify را انتخاب کرده و روی Feather را کلیک کنید و Feather Radius را با ۲ پیکسل مقدار دهی کنید.

قدم سوم

کلید ترکیبی Ctrl+J را از روی کیبورد بفشارید تا یک کپی از ناحیه ی انتخاب شده در پنل لایه ها ساخته شود و نام این لایه را به Subject تغییر دهید.

چگونه چشم های درخشان ایجاد کنیم

قدم اول

در این مرحله ، قصد داریم رنگ چشم ها را تغییر دهیم و آنها را درخشان کنیم. برای این منظور به منوی Layer رفته ، گزینه ی New را انتخاب و روی Layer کلیک کنید تا یک لایه ی جدید ساخته شود. نام این لایه را به Temp تغییر دهید.

قدم دوم

حالا ابزار Brush را توسط کلید B کیبورد فعال کنید و یک براش نرم انتخاب کنید ، سپس براش را روی هر دوچشم برده و ناحیه ی عنبیه ی چشم ها را مانند تصویر زیر رنگ کنید. رنگ براش مهم نیست که چه رنگی باشد.

قدم سوم

حال با نگه داشتن کلید Ctrl ، به پنل لایه ها رفته ، و روی لایه ی Temp ، ناحیه ای که با رنگ قرمز ، نشان داده شده است کلیک کنید تا چشمها انتخاب شوند. سپس لایه ی Subject را انتخاب و کلیدهای ترکیبی Ctrl+J را فشار دهید تا یک لایه ی جداگانه ی از چشمها ساخته شود. بعد از آن ، روی لایه ی Temp راست کلیک کرده و گزینه ی Delete Layer را انتخاب کنید تا این لایه حذف شود.

قدم چهارم

حالا به منوی Image رفته ، Adjustment را انتخاب و روی Hue/Saturation کلیک کنید. تیک گزینه ی Colorize را فعال کرده و قسمت Hue را با مقدار ۲۰۶ ، و Saturation را با مقدار ۸۲ و Lightness را با عدد ۲۱ مقدار دهی کنید.

قدم پنجم

Blending Mode این لایه را به Linear Dodge تغییر داده و Opacity آنرا به ۵۹ درصد کاهش دهید. سپس نام این لایه را به Eyes_Glow_1 تغییر دهید.

قدم ششم

برای ساخت یک لایه ی ماسک ، به منوی Layer بروید ، گزینه ی Layer Mask را انتخاب و روی Reveal All کلیک کنید. سپس رنگ foreground را با کد رنگ ۰۰۰۰۰۰# پرکرده و ابزار براش را با زدن کلید B فعال کنید. یک براش نرم انتخاب کرده و روی هر دو مردمک چشم ها کلیک کنید تا ان ناحیه از ماسک پاک شود و مردمک چشم ها دیده شوند..

قدم هفتم

لایه ی Subject را انتخاب ، به منوی Layer رفته ، New را انتخاب و روی گزینه ی Layer کلیک کنید تا یک لایه ی جدید ساخته شود. سپس نام این لایه را به Eyes_Glow_2 تغییر دهید.

قدم هشتم

رنگ foreground را با کد رنگ ۸۰۸۰۸۰# پر کرده و ابزار براش را با زدن کلید B فعال نمائید. یک براش نرم انتخاب کنید و روی هر دو چشم را رنگ کنید.

قدم نهم

حالا به منوی Image بروید. سپس گزینه ی Adjustment را انتخاب و روی Hue/Saturation کلیک کنید. تیک گزینه ی Colorize را فعال کرده ، سپس Hue را با عدد ۲۰۶ ، Saturation را با عدد ۸۲ و Lightness را با عدد ۲۱ مقدار دهی کنید.

قدم دهم

Blending Mode این لایه را به Color تغییر دهید.

قدم یازدهم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+J را بزنید تا یک کپی از این لایه در پنل لایه ها ساخته شود. نام این لایه ی جدید را به Eyes_Glow_3 تغییر داده و آنرا دقیقاً بالای لایه ی Subject قرار دهید.

قدم دوازدهم

ابزار Lasso را با فشردن کلید L فعال کنید. حال کلید چپ موس را پایین نگه داشته و دور چشم چپ یک ناحیه انتخاب بکشید. حال ، کلیک راست کرده و گزینه ی Free Transform را برگزینید. در بالا در قسمت پنل این ابزار ، مقدار Width را که با حرف W نشان داده شده است با عدد ۲۰۰ درصد و Height را که با حرف H نشان داده شده است را با عدد ۴۰۰ درصد مقدار دهی کنید.

قدم سیزدهم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+D را بفشارید تا ناحیه انتخاب شده ، از حالت انتخاب در بیاید. سپس دوباره ابزار Lasso را انتخاب و این بار ، دور چشم راست را انتخاب کنید. حال ، کلیک راست کرده و Free Transform را برگزینید. مقدار Width را با ۲۰۰ درصد و مقدار Height را با ۴۰۰ درصد پر کنید.

قدم چهاردهم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+D را بفشارید تا ناحیه ی انتخاب شده غیرفعال گردد ، سپس به منوی Filter رفته ، Blur را انتخاب و روی گزینه ی Gaussian Blur کلیک کنید و مقدار Radius را با ۵۰ پیکسل مقدار دهی کنید.

قدم پانزدهم

مقدار Opacity این لایه را به ۸۴ درصد کاهش داده ، سپس کلید Shift را نگه داشته و روی لایه ی Eyes_Glow_1 کلیک کنید تا همه ی لایه های مربوط به درخشندگی چشمها ، انتخاب شوند. حال به منوی Layer رفته ، New را انتخاب و روی گزینه ی Group From Layers کلیک کنید تا این لایه ها در یک گروه لایه قرار گیرند. سپس نام این لایه را Eyes Glow بگذارید.

ساخت پس زمینه و Texture

قدم اول

در این مرحله قصد داریم تا یک پس زمینه و چند تا Texture به طرحمان اضافه کنیم. لایه ی Background را در پنل لایه ها انتخاب و به منوی Layer بروید. New Fill Layer را انتخاب و روی گزینه ی Solid Color کلیک کنید تا یک لایه ی جدید رنگ در پنل لایه ها ایجاد گردد. نام این لایه را به Background Color تغییر دهید. سپس رنگ این لایه را با کد رنگ ۰۰۰۰۰۰# پر کنید.

قدم دوم

حال قصد داریم تا یک منبع نور کوچک ، پشت کاراکتر خود قرار دهیم. کلیدهای ترکیبی Ctrl+J را بفشارید تا یک کپی از لایه ی Background Color در پنل لایه ها ایجاد گردد. نام این لایه ی جدید را به Middle Light تغییر دهید.

قدم سوم

روی این لایه ، راست کلیک کرده و گزینه ی Blending Option را برگزینید. در سمت چپ پنجره ی باز شده ، تیک Gradient Overlay را فعال کنید و تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر را اعمال کنید.

قدم چهارم

حال ، Opacity این لایه را به ۲۰ درصد کاهش دهید.

قدم پنجم

به منوی Layer رفته ، New را انتخاب و سپس روی گزینه ی Layer کلیک کنید تا یک لایه ی جدید در پنل لایه ها بسازیم. نام این لایه را به Background Texture تغییر دهید.

قدم ششم

دکمه ی D از روی کیبورد را بزنید تا رنگهای Foreground و Background به حالت پیش فرض درآیند. سپس به منوی Filter رفته ، Render را انتخاب و روی گزینه ی Cloud کلیک کنید.

قدم هفتم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+T را بزنید ، سپس در پنل بالا در قسمت W و H عدد ۲۰۰ را وارد کنید و Enter را از روی کیبوردتان بزنید تا تنظیمات اعمال شوند.

قدم هشتم

به منوی Image رفته ، Adjustments را انتخاب و روی گزینه ی Levels کلیک کنید ، سپس تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر را وارد کنید.

قدم نهم

مقدار Opacity این لایه را به ۲۵ درصد کاهش دهید.

چگونه کاراکتر خود را با پس زمینه خود ترکیب کنیم

قدم اول

در این مرحله ، قصد داریم تا کاراکتر خود را بیشتر و بهتر با پس زمینه ترکیب کنیم تا کمی طبیعی تر جلوه کند. برای این منظور ، لایه ی Subject را انتخاب و به منوی Layer بروید. سپس Layer Mask را انتخاب و روی گزینه ی Reveal All کلیک کنید تا یک لایه ی ماسک ایجاد گردد.

قدم دوم

حال ، رنگ Foreground را با کد رنگ ۰۰۰۰۰۰# پر کرده و ابزار Brush را با زدن کلید B فعال نمائید. یک براش نرم انتخاب کنید و جاهایی از کاراکتر که به رنگ سفید باقی مانده اند را پاک کنید. فقط براش را روی این قسمتها بکشید تا پاک شوند.

قدم سوم

یک براش نرم بزرگ برداشته و پایین کاراکتر خود را پاک می کنیم تا کمی محو تر به نظر بیاید.

چگونه مه و غبار و برف را طراحی کنیم

قدم اول

در این قسمت قصد داریم تا مه و برف را ایجاد کنیم. پس به منوی Layer بروید ، New را انتخاب و روی Layer کلیک کنید تا یک لایه ی جدید بسازیم. نام این لایه را به Snow_1 تغییر دهید. سپس این لایه را در پنل لایه ها گرفته و به بالای تمام لایه های موجود در پنل بکشید و رها کنید.

قدم دوم

رنگ Foreground را با کد رنگ ۰۰۰۰۰۰# پر کنید ، سپس به منوی Edit رفته ، Fill را انتخاب کنید. قسمت Contents را روی Foreground Color ، مقدار Mode را با Normal و مقدار Opacity را با ۱۰۰درصد تنظیم کنید.

قدم سوم

به منوی Filter بروید ، Noise را انتخاب و روی Add Noise کلیک کنید. مقدار Amount را با ۱۰۰ درصد و Distribution را روی Uniform تنظیم کنید. ضمناً ، تیک Monochromatic را هم فعال کنید. سپس به منوی Filter رفته ، Blur را انتخاب و روی گزینه ی Gaussian Blur کلیک کنید و مقدار Radius را با عدد ۲ پیکسل مقدار دهی کنید.

قدم چهارم

حالا به منوی Image بروید. گزینه ی Adjustment را انتخاب و روی Curves کلیک کنید و تنظیمات موجود در تصویر زیر را اعمال کنید.

قدم پنجم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+T را بفشارید. در قسمت بالا در پنل ، مقدار W و H را با عدد ۲۰۰ درصد پر کنید و دکمه ی Enter را بزنید تا تنظیمات اعمال شوند.

قدم ششم

به منوی Filter رفته ، Blur را انتخاب و روی گزینه ی Motion Blur کلیک کنید. مقدار Angle را با ۴۵ و Distance را با ۱۰ تنظیم کنید.

قدم هفتم

Blending Mode این لایه را به Screen تغییر دهید.

قدم هشتم

حالا به منوی Layer بروید ، New را انتخاب و روی گزینه ی Layer کلیک کنید تا یک لایه ی جدید بسازیم. نام این لایه را Snow_2 بگذارید. سپس در پنل لایه ها ، این لایه را گرفته و به زیر لایه ی Snow_1 بکشید و رها کنید.

قدم نهم

رنگ foreground را با کد رنگ ۰۰۰۰۰۰# پر کنید. به منوی Edit رفته و Fill را برگزینید. Contents را روی Foregorund Color و Mode را روی Normal تنظیم کرده و Opacity را روی ۱۰۰درصد تنظیم کنید.

قدم دهم

به منوی Filter رفته ، Noise را انتخاب و روی Add Noise کلیک کنید. Amount را با ۱۰۰درصد و Distribution را با Uniform تنظیم کرده و تیک Monochromatic را فعال کنید. سپس به منوی Filter رفته ، Blur را انتخاب و روی گزینه ی Gaussian Blur کلیک کنید و مقدار Radius را با ۲ پیکسل تنظیم کنید.

قدم یازدهم

حالا به منوی Image رفته ، Adjustment را انتخاب و روی گزینه ی Curves کلیک کنید و تنظیمات موجود در تصویر زیر را اعمال کنید.

قدم دوازدهم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+T را از روی کیبورد فشار دهید. سپس در پنل بالا ، مقدار W و H را با ۲۰۰ درصد مقدار دهی کرده و روی دکمه ی Enter بزنید تا تنظیمات اعمال شوند.

قدم سیزدهم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+A را بفشارید تا تمام محیط صفحه ی طراحی به حالت انتخاب درآید. سپس به منوی Layer رفته ، Layer Mask را انتخاب و روی Reveal Selection کلیک کنید تا یک ماسک به این لایه اضافه گردد.

قدم چهاردهم

با توجه به تصویر زیر ، موس را روی ناحیه ای که در پنل لایه ها ، با رنگ قرمز نشان داده شده است قرار داده و کلیک راست کنید. سپس گزینه ی Apply Layer Mask را انتخاب کنید. کلیدهای ترکیبی Ctrl+T را فشرده ، در پنل بالا ، مقدار W و H را با عدد ۵۰۰ درصد تنظیم کرده و دکمه ی Enter را بزنید.

قدم پانزدهم

به منوی Filter رفته ، Blur را انتخاب و روی گزینه ی Motion Blur کلیک کنید. مقدار Angle را با ۶۰ و مقدار Distance را با ۵۰ تنظیم کنید.

قدم شانزدهم

Blending Mode این لایه را به Screen تغییر دهید. سپس به منوی Layer رفته ، Layer Mask را انتخاب و روی Reveal All کلیک کنید تا یک لایه ی ماسک ایجاد گردد. بعد از آن ، دکمه ی D از روی کیبورد را بفشارید تا رنگهای Foreground و Background بصورت پیش فرض درآیند ، سپس دکمه ی X را بزنید تا جای رنگ سفید با سیاه عوض شود. حالا به منوی Filter رفته ، Render را انتخاب و روی گزینه ی Clouds کلیک کنید.

قدم هفدهم

به منوی Image رفته و روی Auto Tone کلیک کنید ، سپس به منوی Image رفته ، Adjustment را انتخاب و روی Levels کلیک کنید و تنظیمات موجود در تصویر زیر را اعمال کنید.

قدم هجدهم

داخل پنل Properties ، مقدار گزینه ی Density را به ۶۰ درصد تغییر دهید.

قدم نوزدهم

قصد داریم همان عملیاتها را برای لایه ی دیگر برف نیز انجام دهیم. پس ، لایه ی Snow_1 را انتخاب و به منوی Layer رفته ، Layer Mask را انتخاب و روی Reveal All کلیک کنید تا یک لایه ی ماسک ایجاد گردد. سپس به منوی Filter رفته ، Render را انتخاب و روی Clouds کلیک کنید.

قدم بیستم

به منوی Image بروید و روی Auto Tone کلیک کنید. سپس به منوی Image رفته ، Adjustment را انتخاب و روی Levels کلیک کنید و تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر را اعمال نمائید.

قدم بیست ویکم

داخل پنل Properties ، مقدار Density را با ۶۰ درصد مقدار دهی نمائید.

قدم بیست ودوم

حال قصد داریم مه و غبار را طراحی کنیم. برای این منظور به منوی Layer رفته ، New را انتخاب و روی Layer کلیک کنید تا یک لایه ی جدید ساخته شود. نام این لایه را به Snow Mist تغییر داده و در پنل لایه ها ، این لایه را گرفته و دقیقاً زیر لایه ی Snow_2 بکشید و رها کنید.

قدم بیست و سوم

دکمه ی D ، از روی کیبورد را بفشارید تا رنگهای Foreground و Background بصورت پیش فرض درآیند. سپس به منوی Filter رفته ، Render را انتخاب و روی Clouds کلیک کنید.

قدم بیست و چهارم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+T را بفشارید و در پنل بالای صفحه ی طراحی ، مقدار W و H را با ۲۰۰ درصد مقداردهی کنید و روی دکمه ی Enter بزنید تا تنظیمات اعمال شوند.

قدم بیست وپنجم

Blending Mode این لایه را به Screen تغییر دهید و مقدار Opacity را با ۴۵ درصد تنظیم نمائید.

قدم بیست وششم

به منوی Layer رفته ، Layer Mask را انتخاب و روی Reveal All کلیک کنید تا یک لایه ی ماسک ایجاد گردد. سپس رنگ foreground را با کد رنگ ۰۰۰۰۰۰# پر کرده و با فشردن کلید B از روی کیبورد ، براش را فعال کنید. یک براش نرم بردارید و ناحیه ی صورت کاراکتر را رنگ کنید تا مه و غبار از صورت حذف گردد.

قدم بیست و هفتم

داخل پنل Properties ، مقدار Density را با عدد ۸۰ درصد تنظیم کنید.

چگونه تنظیمات نهایی را انجام دهیم

قدم اول

قصد داریم تنظیمات نهایی را به طرح اعمال کنیم. برای این منظور ، لایه ی Snow_1 را انتخاب و به منوی Layer رفته ، New Adjustment Layer را انتخاب و روی Color Balance کلیک کنید تا یک لایه ی تنظیمات رنگ ایجاد گردد. سپس نام این لایه را به Color Look تغییر دهید.

قدم دوم

حال ، تنظیماتی که در تصویر زیر نشان داده شده است را اعمال نمائید.

قدم سوم

به منوی Layer رفته ، New Adjustment Layer را انتخاب و روی Vibrance کلیک کنید تا یک لایه ی جدید تنظیمات اشباع رنگ ایجاد گردد. سپس نام این لایه را به Overall Vibrance/Saturation تغییر دهید.

قدم چهارم

حال ، تنظیماتی که در تصویر زیر نشان داده شده است را اعمال نمائید.

قدم پنجم

همراه با پایین نگه داشتن کلید Ctrl ، روی لایه ی Eyes_Glow_2 کلیک کنید تا چشمها دوباره به حالت انتخاب درآیند (منظور از کلیک ، کلیک روی قسمت شطرنجی لایه است ، نه روی خود لایه). حال ، رنگ foreground را با کد رنگ ۰۰۰۰۰۰# پرکنید. سپس به منوی Edit رفته و روی Fill کلیک کنید و Contents را به Foreground Color تغییر دهید. بعد ، مقدار Blending را با Normal و مقدار Opacity را با ۱۰۰ درصد تنظیم نمائید.

قدم ششم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+D را بفشارید تا چشمها از حالت انتخاب درآیند ، سپس روی لایه ی Color Look در پنل لایه ها کلیک کنید. دکمه ی D از روی کیبورد را فشار دهید تا رنگ های Foreground و Background به حالت پیش فرض درآیند ، سپس دکمه ی X را بزنید تا جای این دو رنگ باهم جابجا شوند. حال به منوی Layer رفته ، New Adjustment Layer را انتخاب و روی Gradient Map کلیک کنید تا یک لایه ی جدید تنظیمات گرادینت ایجاد گردد. نام این لایه را Overall Contrast بگذارید.

قدم هفتم

مقدار Blending Mode این لایه را به Soft Light و مقدار Opacity را با ۴۰ درصد تنظیم کنید.

قدم هشتم

کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Shift+E را از روی کیبورد بفشارید تا یک اسکرین شات از تمام لایه ها ایجاد گردد. سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+U را بزنید تا اسکرین شات ما بی روح شود. بعد از آن ، به منوی Filter رفته ، Other را انتخاب و روی High Pass کلیک کنید و مقدار Radius را با ۲ پیکسل تنظیم کنید.

قدم نهم

مقدار Blending Mode را با Hard Light تنظیم کنید و نام این لایه را به Overall Sharpening تغییر دهید.

کار نهایی شما

تبریک میگم ، شما موفق شدید. این نتیجه ی کار نهایی ماست.

لطفاً نظرات ، پیشنهادات و سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *

کانال تلگرام بهزاد دیزاین

به کانال ما بپیوندید

عضو شدن
بستن